StartUp Club har en række godkendte rådgivere, som står klar til at hjælpe dig og din virksomhed på bedst mulige vis.
Når du er en del af StartUp Club kan du gratis booke til rådgivningstimer hos tre forskellige rådgivere.
Når du har besluttet dig for, hvilken rådgivning du kunne tænke dig, så tag fat i en af vores erhvervskonsulenter, så formidler vi kontakten og sørger for, at du får timerne gratis.
Advodan Thisted er dit lokale advokatkontor, hvor du som iværksætter altid kan få værdiskabende rådgivning. Vi sikrer det bedst mulige juridiske fundament for din iværksættervirksomhed og rådgiver bl.a. om valg af selskabsform, ejeraftale, varemærkeregistrering af virksomhedens navn, ansættelse af medarbejdere, agent- og forhandleraftaler, inkasso, markedsføringsret, salgs- og leveringsbetingelser, mv.
Kontaktpersoner
Louise Rosenkilde, loro@advodan.dk, tlf. 46146719
Jonas Houkjær Bech, johb@advodan.dk, tlf. 46146717
Jacob Schousgaard, jacs@advodan.dk, tlf. 46146710
Vi er Nordvestjyllands største advokathus og beskæftiger i alt 14 advokater og advokatfuldmægtige med forskellige specialer og kompetencer. Uanset hvilken juridisk udfordring, du står overfor, har vi derfor kompetente rådgivere, der kan hjælpe dig.
Vi rådgiver naturligvis om valg af selskabsform, ansættelseskontrakter og andre basale forhold, men som sagt kan vi også hjælpe med mere individuelle problemstillinger – og vi yder naturligvis 2 timers gratis rådgivning.
Du er meget velkommen til at kontakte os for en indledende drøftelse.
Vi kan oversætte din iværksætter idé til banksprog. Hvad er det bankerne skal vide, og hvad skal du forvente af krav fra banken i forhold til f.eks. egenfinansiering og budgetter?
I Andelskassen er vi 300 medarbejdere fordelt i hele landet, og i Thy har vi kontor i Koldby og så selvfølgelig i Thy & Co. kontorfællesskabet sammen med Thy Erhvervsforum.
Vi kender erhvervslivet i Thy og samarbejder med virksomheder af alle typer og størrelser.
Vi vil altid gerne være med til at kvalificere og udvikle din ide.
Skal vi ta´ en snak om din virksomhedsdrøm?
Inden du går i banken for at få finansiering til dine virksomhedsdrømme, er det også vigtigt, at du
har forberedt dig godt. Du skal kunne overbevise banken om, at din forretningsidé er bæredygtig.
Gode tommelfingerregler til mødet i banken:
1. Lav en forretningsplan eller prøv at beskrive følgende. Hvad du vil lave? Hvad er dit produkt? Hvad koster det? Hvem er dine kunder? Hvordan vil du skaffe dem?
2. Vær i stand til at dokumentere et kendskab til den branche, du kaster dig ud i.
3. Lav et realistisk budget over dine faste udgifter.
4. Lav et likviditetsbudget, der måned for måned viser, om du har økonomi til at betale de udgifter, du får.
Vi kunne jo starte med at mødes over en kop kaffe?
Michael Lindemann-Larsen
Erhvervspartner, Mors Thy
mll@jyskebank.dk
Tlf. 89 89 38 25
Velkommen hos Nykredit.
På Center Thisted står Centerdirektør Solvejg Foged og Ejerleder Allan Nørgaard klar til at hjælpe dig. Vi brænder for at rådgive dig omkring din virksomhed og fremtidige strategi.
Hos os får du en personlig, nærværende og lokal rådgivning.
Hvad skal du have styr på, når du starter og driver egen virksomhed? Kom godt i gang som selvstændig - få gode råd og konkrete løsninger her.
1. Få styr på forretningsidé og forretningsplan
Start med at beskrive din forretningsidé, så den er let at forstå og nem at forholde sig til. Og få styr på din forretningsplan: Undersøg dit marked grundigt og kend dine konkurrenter. En gennemarbejdet forretningsplan kan være dit allervigtigste værktøj – også når du har brug for vores rådgivning.
2. Få styr på din økonomi
Det er vigtigt at få styr på økonomien så tidligt som muligt, når du starter egen virksomhed. Dan dig et overblik, tal med os og få styr på finansieringen, inden du går i gang.
3. Vælg den rette selskabsform og få styr på de offentlige krav
Inden du registrerer din virksomhed, skal du have valgt en egnet selskabsform. Tal med din revisor, advokat eller os om, hvilken selskabstype der er bedst egnet. Derefter skal du bl.a. have en NemKonto og et NemID/MitID – og desuden tilmeldes Digital Post, så det offentlige kan komme i kontakt med dig.
4. Få styr på dine forsikringer
Du skal have styr på en række forsikringer, når du starter virksomhed. Nogle af dem er lovpligtige, mens andre er frivillige.
Kontaktpersoner:
Solvejg Foged: SOLF@nykredit.dk, T: 44556765
Allan Nørgaard: ALLN@nykredit.dk, T: 44556761
Link til yderligere info:
Nykredit ErhvervsBank
https://www.linkedin.com/in/solvejg-foged-b4586860
https://www.linkedin.com/in/allan-n%C3%B8rgaard-041a9292
Iværksætteri er en vigtig del af erhvervsudviklingen i vores lokalområde, og vi mener, at vi som lokalt pengeinstitut har en forpligtigelse til at bidrage ved at vejlede og rådgive iværksættere. Vi bruger aktivt vores erfaring fra vores mange kunder i forskellige brancher. En erfaring og rådgivning, som vi oplever, gør en stor forskel for om den enkelte iværksætter lykkes eller ej.
Vores lokale erhvervsrådgivere i Erhverv Thy-Mors står altid gerne klar til sparring.
I Sparekassen Thy ønsker vi os en fortsat stærk udvikling af det lokale erhvervsliv.
Derfor er iværksætteri højt på vores dagsorden og vi er vilde med iværksættere!
Hos os får du individuel sparring, og vi bruger både interne og eksterne specialister for at give dig lige præcis det, du har brug for.
Som iværksætter behøver du ikke have forretningsplaner og budgetter med. Vi starter med en snak om dine idéer, drømme og visioner.
Derfra vurderer vi behovet for yderligere belysning af den business case, du har i tankerne.
Vi er nysgerrige og glæder os til at høre om din idé. Og hvis tingene falder i ”hak”, er vi klar med sparring, rådgivning, finansiering og netværk.
I Sparekassen Thy er vi ca. 225 medarbejdere fordelt på mange specialer og lokationer. Vi hjælper på den gode side af 6.000 erhvervskunder med alt fra finansiering, leasing, investering, forsikring og pensionsløsninger.
Kontakt en af vores mange erhvervsrådgivere, og læs lidt mere om iværksætteri i Sparekassen Thy her
Vi vil gerne servicere mindre erhvervsdrivende herunder iværksættere, som har en god privatøkonomi og som kan indskyde penge i et nyt erhvervsprojekt.
Vi tilbyder allround rådgivning om nye projekter og især privatøkonomien.
I er velkommen til at kontakte
Lene ln@sdrhaa.dk
Lise lj@sdrhaa.dk
BMA Regnskab er et revisionskontor stiftet af Morten Andersen i 2016. Sidenhen er der kommet 3 ansatte mere til. Morten er 39 år og er uddannet revisor (Cand.Merc.Aud). Han har arbejdet med revision og generel økonomi i hele sit voksne arbejdsliv.
BMA Regnskab kan løse stort set alle opgaver indenfor en virksomheds økonomi. Vi har hjulpet mange nystartede erhvervsdrivende med at komme i gang. Vi kan hjælpe med opstart, bogføring, budgetter, moms- og skatterådgivning, regnskaber, og meget mere.
Størstedelen af vores kunder er mindre erhvervsdrivende. Dette skyldes primært at vi er et langt bedre match end de større statsautoriserede revisionskontorer. Vores målsætning er at gøre tingene anderledes, hvilket først og fremmest kommer til udtryk ved, at alle regninger er 100% specificeret på tidsforbrug. Dermed ved kunden altid præcist hvad der betales for. Vi tilbyder de samme ydelser som de større kontorer, men vi fokuserer på de ting som giver kunden værdi. Hvis du gerne vil have at vi tager os af det hele fra a-z, så gør vi det. Det kan også være du kun ønsker hjælp med selvangivelsen eller vil bruge os et par timer til økonomisk sparring. Vi hjælper kort sagt kunden med hvad der er brug for.
Hos ErhvervsPartner Fjordland ved vi, at livet som erhvervsdrivende er mere end håndværk, driftighed og beskidte hænder. Som virksomhedsejer har du brug for en revisor, der tør involvere sig i din virksomhed med gode råd, der hjælper dig i hverdagen og fokuserer på din fremtidige udvikling. Det gør vi.
Vi dækker hele din virksomhed. Vælger du os, så vælger du en erfaren rådgiver, der forstår dine behov og tager din virksomhed seriøs. Vores erfarne team af både generalister og specialister er mestre i alt fra lager – og produktionsstyring, tidsregistrering, ordrestyring, regnskab og regnskabskonvertering, indberetning af SKAT til fakturering, bogføring, moms og løn. Ja, kort sagt alt hvad en moderne økonomiafdeling har på paletten af kompetencer.
Og netop vores brede kompetencepalet, den høje kvalitet i rådgivningen og de fagligt stærke konsulenter er sandsynligvis blandt grundene til, at flere hundrede landbrugs-, håndværks- og servicevirksomheder allerede har valgt os som deres faste erhvervsrådgivere.
Uanset om du selv etablerer en virksomhed fra begyndelsen eller overtager en eksisterende virksomhed, vil der være mange ubesvarede spørgsmål. Revision Thy vurderer gerne grundlaget for din virksomhed og kommer med forslag til forbedringer. Vi er tilgængelige med støtte og råd i opstartsfasen, så din virksomhed kommer godt i gang.
Vi kan assistere med at lave et budget, som sammen med din private økonomi i øvrigt bruges til at vurdere konsekvenserne for en opstart.
Vi assisterer også med at finde den rigtige finansiering og virksomhedsform. Vi kan deltage i møder med pengeinstitutter og andre rådgivere for at præsentere din ide og det udarbejdede budget.
Kontakt os på:
Telefon: 66 80 60 70
Email: info@revithy.com
www.revithy.com
Modtag god rådgivning og få den bedste start som iværksætter
RSM Danmark blev grundlagt i 1955 i Thisted af Peter Brandt og er siden da vokset via organisk
vækst og fusioner med en række andre revisionsfirmaer så vi i dag er repræsenteret i 13 byer fordelt over hele landet.
Vi har fokus på små og mellemstore virksomheder i Danmark og vores mål er at sikre kunden tilgængelig og personlig service.
Kom godt i gang som iværksætter
En af de første ting, du skal tage stilling til, når du starter op, er hvilken virksomhedsform der bedst
passer til dig og din virksomhed.
Vi hjælper dig med at finde den virksomhedsform, der passer bedst til dig og dine fremtidsplaner,
så du undgår unødige selskabs- eller skattetekniske problemer.
Opstart af virksomhed – mere end bare en god ide
For mange begynder drømmen om at blive selvstændig med en god idé og ønsket om, at den skal
prøves af. Men der skal mere og andet til for at skabe en succesfuld virksomhed end blot den gode
idé.
RSM har stor erfaring med at hjælpe iværksættere i gang på den rigtige måde. Med et erfarent revisionsfirma ved din side, kommer du til at undgå en masse af de fejltrin, som andre iværksættere begår.
4 spørgsmål du burde have styr på inden du går i gang med at blive iværksætter
1. Er din idé bæredygtig?
2. Er der et marked for virksomheden eller produktet?
3. Vil den påtænkte virksomhed give tilstrækkeligt overskud, til at du kan leve af den?
4. Hvis du skal have banken med på din idé, beder de ofte om at se et budget.
Har du behov for mere rådgivning?
Såfremt du har behov for rådgivning eller bare vil have et møde, hvor du vil drøfte dine ideer med
en revisor, kan du kontakte den afdeling der ligger tættest på dig i Thy.
Thisted, Thyparken 10, tlf: 97 91 11 11 – thisted@rsm.dk
Hurup, Mølleparken 17, tlf: 97 95 18 22 – hurup@rsm.dk
Hanstholm, Bytorvet 34, tlf: 97 96 10 55 – hanstholm@rsm.dk
At købe en forsikring er ligesom at købe en bil: måske du har behov for en lille fiks bil nu, men som dit behov ændrer sig, kan du få brug for en større vogn. Sammen ser vi på din virksomhed og vurderer dit behov, så du får de rette forsikringer for dig. Når du forsikrer din virksomhed, får du sikkerhed for at uforudsete hændelser ikke påvirker den virksomhed, du er ved at bygge. Vi er din sparringspartner, der giver ærlig og gennemsigtig rådgivning, og vi er klar til at vokse sammen med dig og din virksomhed.
DNMH ”Det Nordjyske Mediehus” dækker hele Nordjylland gennem en pallette af tidssvarende og relevante medier. Værdigskabende Medierådgivning: Hos Det Nordjyske Mediehus får du professionel medierådgivning, der sikrer dig mest mulig værdi for dine markedsføringskroner.
Kontakt Mediekonsulent, Klaus K. Kristiansen
T: 9919 9300 - M: kk40@nordjyske.dk
Kong Gulerod Reklamebureau er et bureau specialiseret i grafik og teknisk udvikling.
Herunder bl.a. logodesigns, visuelle identiteter, websites, webshops og større, unikke webplatforme og webkoncepter.
Kong Gulerod arbejder med en bred vifte af kunder i mange forskellige størrelser og brancher.
Toft & Hove Kommunikation er et kommunikationsbureau i Thy. Vi tilbyder hjælp inden for en række forskellige kommunikations- og markedsføringsopgaver som fx. tekstforfatning, søgemaskineoptimering, PR, markedsføring, sociale medier, strategi mm.
Vi er to konsulenter (Louise Hove og Dorte Toft), som står klar til at rådgive dig som iværksætter inden for kommunikation og markedsføring. Det kan fx. være du har spørgsmål og overvejelser om, hvordan du bedst kommunikerer til dine kunder, hvordan du skal formulere dig på din hjemmeside og sociale medier, hvad din strategi skal være, hvordan du får en historie i avisen eller noget helt femte. Vi vil rigtig gerne hjælpe dig til at komme godt fra start med din virksomhed.
Du finder os i Thy og Co. kontorfællesskabet i Tilsted. Vi glæder os til at hjælpe dig videre!
Kontakt:
Dorte Toft: dorte@toft-hove.dk, 4116 1758
Louise Hove: louise@toft-hove.dk, 4019 9526
VIZUALL er et brand- og designbureau i Thy. Vi arbejder med branding, strategisk kommunikation, konceptudvikling, grafisk design og webudvikling.
Vi designer logoer, visuelle identiteter, tryksager, bildekorationer og hjemmesider – og alt derimellem. Derudover forfatter vi tekster og arbejder strategisk med kommunikation på flere planer. Sammen med vores eksterne samarbejdspartnere arbejder vi med målbar digital markedsføring.